Dinsdag 25 sep - 7e werkdag - Reisverslag uit Bangalore, India van Jos Diepen - WaarBenJij.nu Dinsdag 25 sep - 7e werkdag - Reisverslag uit Bangalore, India van Jos Diepen - WaarBenJij.nu

Dinsdag 25 sep - 7e werkdag

Blijf op de hoogte en volg Jos

26 September 2012 | India, Bangalore

Vannacht bleek mijn bed best wel hard te zijn. Althans, dat bleek natuurlijk toen ik naar bed ging, op het moment dat ik op het bed ging zitten. Als we nou in een knap hotel zitten, wil ik ook wel een knap bed. Bovendien zijn het intensieve dagen, dus dan helpt het zeker om een lekker bed te hebben. Mijn vorige bed was goed, deze bevalt me niet. Toch maar weer even melden bij het hotel.
Reguliere werkdag, uitleg geven, de mensen van Fase 2 in Bangalore ondersteunen én mijn eigen klanten van antwoord voorzien. Dat is teveel en het één gaat ten koste van het ander. Dat heb ik dus maar even aan Jan en Azmath en ons management voorgelegd.
We gaan vanavond naar een ander hotel eten, het ITC Grand Chola, een nieuw complex en zo te zien op het plaatje enorm, met meerdere zwembaden en zo. De hotel manager kent daar iemand en zo, en zodoende krijgen we korting. Half uur met de taxi hiervandaan. Dat is te doen. Ben benieuwd. Alleen MarieJosé gaat niet mee want die voelt zich niet goed en vliegt vannacht richting huis. En Jan niet want die moet nog werken. En Johan niet want hij wil gewoon Europees eten in ons eigen hotel. En die niet want dat…en zo voort. Uiteindelijk blijven we met 3 of 4 mensen over. Dus gaan we maar niet, misschien lukt het morgen nog. Had ik net gereserveerd en taxi geregeld. Dus maar weer annuleren. Dan eerst maar even omkleden en zwemmen. Half negen eten. Kom ik in de lobby, zitten daar een paar collega’s die om half acht willen eten. Whaaa, het verandert elke 10 minuten... Nou wil ik ook wel eerder eten, dus maar weer terug omkleden.
Het hotel heeft weer een andere kamer voor me, deze met twee tweepersoons bedden, ook goed;-) O nee, meneer, toch niet, er is iets met de elektriciteit. Half uurtje wachten. O, we hebben toch een ander. (Ze zitten nogal vol want in plaats van 280 kamers zijn er door de renovatie maar 140 beschikbaar). Dat was dan precies dezelfde als die ik eerder gezien had. Alleen zitten de anderen op een andere verdieping. Maar dit bed ligt wel lekker. En deze kamer is iets luxer dan de anderen; iets groter, ziet er deftiger uit, een extra tafeltje en tweezits bankje. Een centraal bedieningspaneel naast het bed met 8 knoppen voor de verlichting, 6 voor de airco en nog een aantal, 22 totaal. En dan nog twee schakelaars voor de badkamer. 13 lampen en drie telefoons. Eén naast het bed waar je ook de wekservice en zo mee kan doen, één in de badkamer zonder toetsenbord, en een luxe bij het buro met een draadloze hoorn. Totaal 9 meubelstukken (inclusief bed die breder is dan lang) plus de vaste kasten en dan nog het badkamergebeuren. En drie grote spiegels. Hoe krijg je het in een hotelkamer, zeg maar… Volgens mij is deze kamer net zo groot als waar twee gezinnen in dat sloppenwijkje dat we de eerste zondag zagen in wonen. OK dan. Voor het eten nog maar even verhuizen. Deze keer heeft de bell-boy geen karretje mee, maar zonder lukt het ook best. Eten in het hotel, in het enige restaurant van de vier hier die we nog niet gehad hebben. Eerst maar even op de kaart kijken. O nee, toch maar niet deze. Allemaal ondefinieerbaar Indiaas spul. Dus wederom in restaurant Cappucino, waar we al het vaakst hebben gezeten. Hier is ook het ontbijt. Wederom op tijd klaar. Kon ik mooi nog een tijdje in bad liggen. Ik vroeg me al af of het in deze twee weken nog ging lukken of dat het er niet van zou komen. Toch nog een keer dus. Muziekje, biertje en licht leesvoer er bij, best even lekker zo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 197391

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2018 - 26 September 2018

Huwelijkreis!

30 Maart 2017 - 26 April 2017

Cuba!

25 Augustus 2015 - 03 September 2015

Hey, we're going to Ibiza

11 April 2015 - 25 April 2015

Jordanië en Israël

14 September 2012 - 14 September 2012

Werken en vakantie vieren in India

17 Augustus 2006 - 15 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: