Morgen (1e kerstdag dus) naar Mauretanie - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Jos Diepen - WaarBenJij.nu Morgen (1e kerstdag dus) naar Mauretanie - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Jos Diepen - WaarBenJij.nu

Morgen (1e kerstdag dus) naar Mauretanie

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

24 December 2006 | Senegal, Dakar

Hoi.

Vandaag hebben we weer lekker rustig aan gedaan. We hebben vanochtend eerst eens op het dak van het hoogste hotel in Dakar ontbijt genomen.

Vervolgens hebben we Dakar weer verlaten. We zijn langs de kust gereden, voor zover dat ging dan. We zijn eerst naar Lac Rose gegaan. Officieel heet dat Lac Rectac. Maar het wordt Lac Rose genoemd omdat het echt rose is. Het ligt 40 km noord-oostelijk van Dakar. Het was echt leuk om zo'n roze gekleurd meer te zien. En het is ook werkelijk ongelofelijk zout. We hebben er maar niet in gezwommen want het ziet er niet bepaald aantrekkelijk uit. Alleen pootje baden, dat was wel genoeg. Ik ben een stukje over het 'strand' het water in gelopen. Wat een baggerbende. Maar vlak bij het water lag dan geen zand of bagger maar schoon zout. Ik zakte er tot mijn enkels in weg, heel apart!-)

Het water in het meer is overigens roze omdat er een bacterie in zit die iets van ijzerdeeltjes produceert, en die roesten natuurlijk in het water.

Er zijn ook ontzettend veel mensen bezig om zout uit het meer te halen. Dat wordt gewoon vanaf de bodem gehaald en in zakken gedaan. Op de vrachtwagen en hop, verkopen maar.

Overigens, Lac Rose is bekend omdat de Parijs-Dakar rally daar vaak eindigt. Mede daarom vond ik het leuk om te zien.

Uiteraard zijn we wel weer een beetje lastig gevallen door die vervelende verkopers hier. Eentje werd er boos op mij omdat ik hem verder negeerde nadat ik al tig keer nee had gezegd. Wat een figuren. Maar ja, allemaal standaard en verder niks aan het handje hoor.

Daarna zijn we naar St Louis gereden. We hebben in een echt Senegalees restaurant gegeten. Het was er goed, en dat voor minder dan een eurootje of 10 per man.

ToyToy, Jos

PS Lizette: wat bedoel je met pakroerders?? Ik snap er niks van!-)

  • 25 December 2006 - 09:14

    Marco B:

    Jos en Jan nog een Prettige kerst!

  • 25 December 2006 - 22:55

    Lizette:

    Nog voor je vertrok, ontstond dat grapje hier in huis. "Die worden toch gemaakt in Afrika", dat zou ik dan wel aan mijn broer vragen om die mee te nemen. (Het bestaat helemaal niet!!!, maar ik had ze niet en jij vond dat maar raar). Nou ik hoop dat je *t nu weer weet, want het was echt alleen maar een grapje...
    Blij te horen dat het goed gaat nu (i.v.m. evt. berovingen).
    Veel plezier verder en vergeet vooral niet te genieten van je erg lange vakantie, die nu niet zo erg lang meer duren zal!!
    Doei!!!

  • 26 December 2006 - 14:08

    Caroline:

    Hoi Jos en Jan nog een prettige kerst toegewenst. Het is inmiddels wel tweede kerstdag, maar beter laat dan nooit.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 197219

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2018 - 26 September 2018

Huwelijkreis!

30 Maart 2017 - 26 April 2017

Cuba!

25 Augustus 2015 - 03 September 2015

Hey, we're going to Ibiza

11 April 2015 - 25 April 2015

Jordanië en Israël

14 September 2012 - 14 September 2012

Werken en vakantie vieren in India

17 Augustus 2006 - 15 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: