Peter ontmoet in Ouarzazate - Reisverslag uit Ouarzazate, Marokko van Jos Diepen - WaarBenJij.nu Peter ontmoet in Ouarzazate - Reisverslag uit Ouarzazate, Marokko van Jos Diepen - WaarBenJij.nu

Peter ontmoet in Ouarzazate

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

03 Januari 2007 | Marokko, Ouarzazate

Hoi.

Als eerste bedank ik bij deze iedereen voor de reacties en nieuwjaarswensen.

Mijn gezondheid is prima, nergens last meer van. Het locale eten en drinken gaat ook prima. Ik drink wel water uit flessen maar thee en koffie in restaurantjes en zo is van lokaal water, geen probleem.

Ik heb inderdaad niks gemerkt van die offerfeesten hier; dat is allemaal binnenshuis en prive. Ik heb wel net bij familie van Zineb, de Marokaanse vrouw van Peter, overgebleven schaap gegeten. Was erg mals en lekker. Ik miste er alleen een lekker toetje bij maar volgens mij weet Caroline daar wel raad op, haha. Die hou ik graag nog tegoed...

En ik wil jullie ook wel weer graag terugzien, dat zal niet lang meer duren.

En dan nu de korte versie van het verhaal van gisteren en vandaag.

Gisteren ben ik uit Marrakech weggegaan. Ik ben eerst naar een natuurlijke brug gereden. Dat bleek een behoorlijk groot en erg mooi geval te zijn. Hij lijkt aan de binnenkant op een echte grot. Ruige wanden en een beekje die er onderdoor stroomt. Tevens een paar Nedrerlanders op de fiets ontmoet. Daarna verder naar gefossiliseerde pootafdrukken van dinosaurissen. Was ook leuk. En daarna naar de mooiste watervallen van Marokko, 110 m hoog. Verschillende watervalletjes vanuit hetzelfde riviertje die via een platformpje op halve hoogte in twee stappen naar beneden vallen, in cascase dus. Daar een tour gedaan met een gids en veel fotos gemaakt, ik was net een Japanner, haha.

Daarna weer terug naar de natuurlijke brug want van daaraf begon de weg door de bergen naar Ouarzazate, met een bergpas van ongeveer 2200 m hoog. Maar inmiddels was het donker geworden. Aangezien het zonde was van het uitzicht en ik ook risico liep op ijzel en vallend danwel gevallen gesteente op van die smalle bergweggetjes ben ik dat maar niet meer gaan rijden. Eerst een soort van klein hotelletje bij die andere Nederlanders. Was erg gezellig.

Vanochtend heb ik de bergweg wel genomen. Was best mooi en goed berijdbaar maar wel met inderdaad hier en daar gevallen gesteente op de weg.

Vanmiddag in Ouarzazate gearriveerd, waar ik Peter heb ontmoet. En nu zitten we gezellig samen in het Internetcafe.

Hoe dat afloopt vernemen jullie vast nog wel.

ToyToy.
Jos

  • 03 Januari 2007 - 18:05

    Strak:

    Hallo Jos, jij ook nog de beste wensen voor 2007.
    Wat een verhalen zeg! Je kan er wel een boek van laten maken. Nog veel plezier gewenst de laatste paar dagen. Hopelijk kan je de dakar rally goed bekijken straks. Ik ben benieuwd naar de fotos hiervan! Groetjes Strak.

  • 03 Januari 2007 - 20:30

    Marco B:

    Jos, Je bent al goed op weg om er een mooi 2007 van te maken! Dat het nog mooierder mag worden. Wanneer kom je ook al weer terug, de 15/16de? Ik ben zelf van 9-16jan in orlando. Groetjes vanuit Nibbik!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 197223

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2018 - 26 September 2018

Huwelijkreis!

30 Maart 2017 - 26 April 2017

Cuba!

25 Augustus 2015 - 03 September 2015

Hey, we're going to Ibiza

11 April 2015 - 25 April 2015

Jordanië en Israël

14 September 2012 - 14 September 2012

Werken en vakantie vieren in India

17 Augustus 2006 - 15 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: