Nieuwe fotos, 28-12, vanuit Agadir - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Jos Diepen - WaarBenJij.nu Nieuwe fotos, 28-12, vanuit Agadir - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Jos Diepen - WaarBenJij.nu

Nieuwe fotos, 28-12, vanuit Agadir

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

29 December 2006 | Marokko, Agadir

Hoi.

Zozo, ik ben weer een beetje terug in de bewoonde wereld. Dat kan ik bijvoorbeeld merken aan de snelheid van de Internetverbinding. Waardoor ik eindelijk weer eens wat fotos kan plaatsen.

Bij deze weer wat uitleg:
P1030138 - hutje in brand:
spreekt op zich voor zichzelf. Dit was toen we in Mali in de busbush vast waren gelopen in een achterlijk dorpje doordat we echt de rivier niet konden oversteken. Ik was bezig met wat klusjes aan mijn auto toen er een rieten hutje in de fik ging. Het vrouwtje stond er natuurlijk bij te huilen. Zoiets gebeurt normaal gesproken nooit vertelde onze gids, die daar woonde. Wij zagen het toevallig net even gebeuren. De bewoners haalden emmertjes water uit de put om te blussen. Maar dat schiet natuurlijk niet op en dat droge riet brandt erg fel en snel!

P1030158 - rivier oversteken via spoorbrug
Eindelijk die verdomde Bafing rivier over. Dat had ons drie dagen gekost. En dan konden we met een pontje of via de spoorbrug waar we toen al vlak voor stonden. Makkelijke keus dus. Erg leuk om zo eens een rivier over te steken. Het was ook een serieus lange en hoge brug!

P1030186 - Jos voor Chutes de Gouina
Het had iets van anderhalve dag gekost om de track te volgen die naar deze watervallen (chutes) leidde en daarna door richting Kita. Het was een track met hele lastige stukken er bij, waar we soms maar net overheen kwamen. Met veel beleid en vooral weinig snelheid.

P1030195 - wandelende tak op motorkap LandCruiser
Dat was mijn tweede ontmoeting met een levende wandelende tak. De eerste was in de bushbus door het open raam naar binnen gevallan toen we wat takken of manshoog gras opzij duwden met de Cruiser. Ja, dat komt dan door je open raam naar binnen en toen zat er zomaar eens een wandelende tak op mijn blote voet te kriebelen. Deze bleef netjes buiten, op de motorkap. Prima voor een foto. En je ziet: de motorkap is niet helemaal schoon meer.

P1030245 - LandCruiser bij rally-bord bij Lac Rose
Lac Rose - officieel Lac Retba - is het roze meer in Senegal, 40km van Dakar af, dat bekend is geworden door de Parijs-Dakar rally. Het bord waar de LandCruiser naast staat is het symbool van de rally. Let maar op, 6 jan gaat ie weer van start! Lac is Frans voor meer.

P1030258 - waterkant Lac Rose
Hier kan je zien waarom Lac Rose wo genoemd wordt; hij is echt een soort roze van kleur. Het witte is zout; het meer is ongelofelijk zout. Er wordt ook zout uit gewonnen.

P1030279 - tentenkamp
Typisch voor Mauritanie: tenten.

ToyToy,
Jos

• 29 December 2006 - 16:24

Alfred & Nicole:

Zo, dat gaat snel Jos. Dakar Agadir in 5 Dagen. Zo snel gaan die Mitsubushi volgende week zeker niet ;-)