Jan naar huis - alleen verder - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Jos Diepen - WaarBenJij.nu Jan naar huis - alleen verder - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Jos Diepen - WaarBenJij.nu

Jan naar huis - alleen verder

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

29 December 2006 | Marokko, Agadir

Hoi.

bij deze even de gebeurtenissen van vandaag:

Vandaag hebben we lekker rustig aan gedaan. Onbijtje in het hotel en daarna eerst een rondkijken met de auto om eens te kijken of er een goedkoper hotelletje te vinden is voor mij. We zitten nu in een driesterrenhotel. We hebben een mooi lijstje gekregen van het toeristenbureau. We gaan naar een paar hotels zonder ster en een paar met één ster. Die blijken niet alleen geen eigen parkeerterrein te hebben maar zijn ook maar net goedkoper of zelfs iets duurder. En sommigen hebben helemaal en anderen een klein binnenplein met klein zwembad. En ééntje is er vol. Eindconclusie is dat ik gewoon weer terugga naar hetzelfde hotel.

Daarna lopen we het stadje in. Agadir is trouwens een echte toeristenstad. Er staan ongelofelijk veel hotels en er worden er nog steeds bijgebouwd. Het barst hier ook van de Europeanen. We lopen richting het centrum. Ik wil eigenlijk een gids voor Marokko kopen. We vinden een winkelstraatje. Maar we hebben een beetje pech: het is vrijdag. Dat is voor Islamieten gelijk aan onze zondag. Het boekenwinkeltje is gesloten en er staan geen openingstijden bij. We lopen verder en vinden nog een ander boekenwinkeltje waar wel openingstijden bij staan. Om 15:00 gaat ie weer open, nog een uurtje wachten. We zoeken een eettentje op en drinken en eten wat. Daarna lopen we richting het strand. Onderweg komen we een tentje tegen die gespecialiseerd is in ijs; sorbets en zo. We doen een heerlijk luxe sorbet. Het is inmiddels ook weer 27 graden dus het is weer goed uit te houden. Dan lopen we weer terug naar het winkeltje met openingstijden. Het is ruim na drieen maar hij is nog dicht. En zal dus vandaag ook niet meer open gaan. We lopen naar het andere winkeltje. Die is wel open. Ik bestudeer wat gidsen en uiteindelijk koop ik een Lonely Planet van Marokko, in het Frans natuurlijk.

Dan gaan we terug naar het hotel. We trekken onze zwembroeken aan en lopen naar het strand. We duiken de zee in. Niet dus, foutje. Het water blijkt echt ijskoud te zijn. Watjes als we zijn duiken we er toch maar niet in. Het is dus nu ook duidelijk waarom er niemand hier aan het zwemmen is. Dan maar in het zwembad van het hotel. Nog een keer foutje. Ook dat is erg koud. We doen even een snelle duik, zwemmen een hele minuut en gaan dan naar onze kamer. Warme douche nemen.

We drinken nog even wat in de bar van het hotel en dan wordt het tijd om naar het vliegveld te gaan. Het is hier en daar even vragen want het is hier Marokko en de ANWB is hier nog niet aan het werk geweest. Het vliegveld staat slecht aangegeven, slechts af en toe komen we een bord tegen. Maar we vinden het zonder problemen. Dan doet Jan zijn spullen in een vliegtuigzak en gaan we naar binnen. Het is niet druk, het inchecken en bagage afgeven is vrij vlot klaar. We zoeken een restaurant. Nu is dit weer zo’n vliegveld waar je je niet al teveel bij voor moet stellen dus een restaurant is dan ook teveel gevraagd. Het blijft bij een broodje kaas en broodje hamburger in een klein karig eettentje. Na het eten gaat Jan door de douane en ik rij met hulp van de GPS weer terug naar het hotel.

ToyToy,
Jos

• 30 December 2006 - 16:28

Cees En Cara:

een goede jaarwisseling en nog een hele goede reis alleen verder

groetjes

• 30 December 2006 - 20:51

Jan:

Ben weer heelhuids aangekomen in Nederland, veel plezier met de rest van de reis en een goede jaarwisseling

Groeten,
    Jan