Gearriveerd! - Reisverslag uit Ursem, Nederland van Jos Diepen - WaarBenJij.nu Gearriveerd! - Reisverslag uit Ursem, Nederland van Jos Diepen - WaarBenJij.nu

Gearriveerd!

Blijf op de hoogte en volg Jos

16 September 2012 | Nederland, Ursem

Vandaag gearriveerd, vluchten zijn prima verlopen. Eerst van Schiphol naar Dubai, met de nieuwe A380, geinig en alles aan boord prima geregeld, bijna dan. We hadden tevoren op de seatmanager onze plaatsen geregeld en zaten bij elkaar. Nou bleek alleen dat ik 6 rijen verder op zat. Uiteindelijk had ik toch mazzel want zo ongeveer de enige stoel in het hele toestel die nog leeg was, was precies naast mijn collega. Dus ik daar zitten. En vervolgens de hele vlucht (een uurtje of 7) zitten kletsen met mijn buurvrouw, die ik niet kende.

Op Dubai een paar uur op het best aardige ariport geweest. En waar zaten we? In een Irish Pub...nou ja. Midden in de nacht (van 00:00 tot 2:15) en toch loeidruk, alsof het bij ons in het weekend uitverkoop is, maar dan drukker.

Met een Boeing 747-400 verder, zowaar in het toestel een beetje geslapen (ok, eerlijk is eerlijk, met hulp van een slaappil).Netjes volgens schema rond 8:30 India tijd geland.

Met taxi's die voor ons klaarstonden, keurig met een bordje met onze namen er op, naar het hotel, pal naast het vliegveld. Daar mijn eerste cultuurfoutje gemaakt. Ik pakte zelf mijn handbagage (want dat is mijn laptop en zo). Dat hoort natuurlijk niet in India, daar is het personeel voor. En het kaste-systeem hier laat dat soort acties niet toe; daarmee verlaag je je zelf, dat is not done. Maar ja, ik heb wel vaker mee gemaakt dat 'welwillenden' ongevraagd aan je spullen zitten. Dacht er zo gauw even niet aan dat deze mensen voor ons zijn ingehuurd en te vertrouwen waren. Gelukkig was de 'schade' zeer beperkt.

Vanochtend eerst rusig ingechecked, in het zwembad van het hotel gedonderd om op onze collega's te wachten. Zijn waren hier al een dag eerder en waren de stad in. Ze kwamen terug voor ons.

Eerst maar eens even rustig een licht hapje eten. In het hotel want volgens onze collega's ging het anders niet lukken. Dus wij iets besteld, iets van hapjes en zo. Dus kwamen er stukjes kip en vleesje met sausje dat en dingetje met sausje zo, en dat ging maar door. Toen we aardig vol zaten vroeg ik hoe lang dat nog doorging met hapjes. En toen zei de ober dat hij zo met het hoofgerecht ging komen...ahum.. Ik dacht dat hij een grapje maakte of ons een beetje zat te stangen. Volgens mij doen ze dat hier niet trouwens. Maar hij meende het. Toen zij ik dat we vol zaten en dacht hij dat ik hem zat te stangen, maar ik meende het. We hebben het hoofdmenu maar geannuleerd en zijn doorgegaan met het toetje. Iets van perenijs op een stokje met weer sausjes. Wel lekker hoor, al dat spul.

Daarna met de tuktuk naar het treinstation en met de trein de stad in.
Die trein was al een aparte ervaring. Gewoon simpele treinen, de deuren blijven open, paar zitplaatsen, rest staan. Erg warm, gelukkig wel ventilatoren. En...een 'First Class'. Waaorm dat zo heet is me een raadsel, het is gewoon net zo beroerd als de rest. Maar belangrijk hier is dat alleen reizende vrouwen daar in mogen voor normaal tarief. Dan zijn ze veilig want anders worden ze lastig gevallen door vervelende mannen. Er zit dan ook een hek/rooster om heen, dus het lijkt eigenlijk meer een soort van rijdende omgekeerde gevangenis dan een First Class omgeving.

Onze collega'shadden een marktstaatje gezien. Dat was inderdaad leuk. Anders dan bij ons, enorm druk, bedelaars, andere jurken en spullen dan wij. Geinig hoor. Daarna beetje willekeurig door de stad gelopen.

Wat vooral opvalt in Chennai is wat ons al verteld was: wat een smerige bende overal, ongelofelijk. Rommel, bagger, van alles op straat, riolen die open liggen et cetera. Even ergens rustig in een knap tentje eten was er inderdaad niet bij.

We liepen dan nog langs een soort van achterstandswijk (nog net geen sloppenwijk). Mensen wonen daar in hokjes van 3 bij 4 meter (nee, dat heb ik niet opgemeten maar ingeschat, ik kan er een centimetertje of 2 naast zitten). Het is kleinder dan mijn hotel kamer (die best goed is). Daar hangt dan natuurlijk wel een TV in...Ze leven op straat en doen niet veel, maar spreken toch nog best redelijk Engels.

Voor donker maar weer terug, dat is toch wat makkelijker en prettiger. Nog maar eens in het zwembad duiken en weer eens onder de douche want van het temperatuur en de vochtigheid hier ga je van slenteren door de stad serieus zweten. Maar eereten in het hotel, pizza deze keer, best goed ook. En dat was het dan voor vandaag. Dat wordt ook wel eens wat, na een nacht in een vliegtuig. Zo maar gaan slapen, morgen op tijd op en aan het werk. Ben benieuwd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 197208

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2018 - 26 September 2018

Huwelijkreis!

30 Maart 2017 - 26 April 2017

Cuba!

25 Augustus 2015 - 03 September 2015

Hey, we're going to Ibiza

11 April 2015 - 25 April 2015

Jordanië en Israël

14 September 2012 - 14 September 2012

Werken en vakantie vieren in India

17 Augustus 2006 - 15 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: