Reis 2018 dag 23 ZA 22 sep - naar KL Tower - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jos Diepen - WaarBenJij.nu Reis 2018 dag 23 ZA 22 sep - naar KL Tower - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jos Diepen - WaarBenJij.nu

Reis 2018 dag 23 ZA 22 sep - naar KL Tower

Blijf op de hoogte en volg Jos

22 September 2018 | Maleisië, Kuala Lumpur

Reis 2018 dag 23 ZA 22 sep - naar KL Tower

Eerst maar weer eens flink uitslapen. En afwachten wat de mening is van Jos zijn darmen vandaag. Jos neemt eerst wat geschild fruit en een broodje. Dat vinden mijn darmen OK. Het lijkt ook redelijk te gaan met de diaree.
Dan gaan we naar het winkelcentrum waar Maike ook iets eet.

We lopen naar de Petronas Towers en kijken of we daar tickets en toegang kunnen krijgen. Dat lukt wel, maar vandaag pas einde van de dag. We kiezen voor kaartjes morgenochtend. Dan kunnen we daarna verder op weg en zijn we niet meer gebonden aan een bepaalde tijd weer hier zijn.

Buiten maken we nog wat foto's van de P.T. We worden zo'n beetje belaagd door verkopers (een stuk of 8 of zo) die ons een lens voor de camera van je mobiel willen verkopen. Zodat je de torens er wel ineens op kan nemen. Maar met de panorama-stand op de telefoon gaat het ook prima.

We gaan op weg naar KL Tower. Het is te lopen, maar om ook wat van KL te zien nemen we de gratis bus. Die doet zijn rondje maar één kant op. Dat betekent dat we een lange omweg nemen. We nemen eerst de groene lijn en dan de paarse. De groene gaat nog de goede kant op, twee haltes. De paarse gaat de verkeerde kant op dus nemen we die bijna rondom. Aldus zien we aardig wat van KL. Niet heel boeiend, blijkt. We stappen uit en lopen een stukje naar de toren. Bij de bodem Is een bewaker en die geeft aan dat we daar kunnen wachten op de bus naar boven. Het is een heel stuk heuvel op lopen om bij de voet van de toren te komen. Dus dat busje is erg prettig.

We nemen kaartjes voor zowel het Observation dek als het Sky dek. Dan wordt ons gevraagd voor een groen scherm te staan voor wat foto's. Vooruit maar. Met de lift naar Skydeck, met iemand die de lift bedient.

Dan hebben we natuurlijk mooi uitzicht over de stad. We kijken ook recht tegen Petronas Towers aan. Hiervandaan is de skybridge niet te zien, en slechts één toren, de tweede staat behoorlijk verstopt achter de eerste. We komen al snel een Skybox tegen. Die is uitgebouwd en hangt deels boven en deels naast de toren. Met een glazen vloer, zodat je langs je voeten 300 meter omlaag kijkt. Leuk! Het duurt even eer we aan de beurt zijn. Dan maken we wat foto's met statief en camera met de zelfontspanner. En we laten de fotograaf die daar werkt foto's van ons maken met Jos zijn telefoon. Zijn camera hoeft hij van ons niet te gebruiken.

Pal daarachter is een Sky café, waar we even wat drinken en eten. Dan lopen we heel langzaam door en genieten van het uitzicht. Het is stad tot zover het oog reikt. Hier en daar een heuvel. Met op één ervan nog wat torens, zendmasten. Verder is er natuurlijk de nodige hoogbouw en best nog veel laagbouw en wat parken.

We komen weer zo'n Skybox tegen. Die is wel aan de nadere kant, maar dat hebben we al gedaan en we hebben geen zin om weer te wachten.

We gaan naar binnen en met de lift naar Observation deck. En we worden weer gevraagd of we voor een groen scherm willen staan. Daar hebben we geen zin meer in. Ook hier lopen we rustig een rondje. We zien natuurlijk nog hetzelfde, alleen met glas er voor. Dus we zijn toch wel vrij snel klaar hier.

We gaan weer omlaag met de lift en kijken nog even naar de bewerking van de foto's met het groene scherm. We vinden ze niet zo leuk en ook wel nep. Bij één er van staan we dan ineens in donker met de verlichte stad en toren de achtergrond. We hoeven niet.
We kijken nog even rond. In een winkeltje vraagt iemand of we het aquarium in willen. En dan hebben we wel genoeg van dat commerciële gedoe hier. Maar het uitzicht was zeker leuk!

We nemen de bus weer terug. Nog een klein stukje van de ronde te gaan dus dat is vlot gebeurd. Wachten op de tweede lijn, de groene, duurt wel even. En ook die busrit duurt wel even. Als we in de buurt van KLCC komen staat het verkeer bijna vast. We zijn dan op loopafstand dus we stappen uit.

We zijn op tijd bij het park van KLCC, bij de vijver. We zoeken een plekje om te zitten en wachten af. Rond half 8 begint er wat te gebeuren. De fonteinen beginnen te spuiten. En ze krijgen verschillende kleuren. Dat houdt zo'n beetje aan tot 20:00. Dan begint de echte show. De muziek begint en de fonteinen beginnen gecoördineerde variaties van spuiten en kleuren te laten zien. Na één muziekstuk van een paar minuten is het voorbij. Er gebeurt een tijdje helemaal niks meer. Mensen beginnen weg te lopen. En dan begint er toch weer wat en volgt er een tweede muziekstuk met water- en lichtshow. En daarna is het wel klaar.Het is vrij kort en leuk, en minder mooi dan Maike hier 2,5 jaar geleden heeft gezien.

We gaan wat eten en nemen in de foodcourt iets van de Teriyaki.

Daarna lopen we naar een andere deel van het winkelcentrum.Maike neemt nog een bakje Koreaanse sneeuw met chocola. Het is soort van geschaafd melk-ijs.

• 22 September 2018 - 13:54

Vroni:

Volgens mij gaat het weer wat beter met je, Jos. Fijn dat jullie nu in ieder geval van KL kunnen genieten. Zo'n bus is een uitkomst, je kunt er vaak op de juiste plaatsen uit en als je moe bent, blijf je gewoon zitten.

• 23 September 2018 - 14:59

Lizette:

Ik neem aan dat het nu wat beter met je gaat, dat zou iig echt fijn zijn!!
    Maar wát een mooie foto's van die gekleurde fonteinen!!

• 24 September 2018 - 00:20

Jos Van Diepen:

Ja, alhoewel het nog niet 100% goed, kunnen we wel weer tripjes ondernemen. We blijven wel in gebieden waar ik op redelijke termijn een wc kan vinden. Want het rommelt nog wel een beetje in mijn buik en ik heb nog een beetje diaree.