Reis 2018 dag 22 Vr 21 sep - Jos ziek - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jos Diepen - WaarBenJij.nu Reis 2018 dag 22 Vr 21 sep - Jos ziek - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jos Diepen - WaarBenJij.nu

Reis 2018 dag 22 Vr 21 sep - Jos ziek

Blijf op de hoogte en volg Jos

22 September 2018 | Maleisië, Kuala Lumpur

Reis 2018 dag 22 Vr 21 sep - Jos ziek

Geschreven door Maike We slapen eerst uit. Dan gaan we wat proberen te ontbijten in het metrostation tegenover het hotel. De keuze is zo reuze dat het best nog moeilijk is. Overigens is het station een soort winkelcentrum van zeker 5 verdiepingen met minimaal 2 foodcourts. WC's zijn echter wat schaarser er verder lopen,maar ach... Na het ontbijt lopen we ondergronds verder naar de overkant van de weg, waar de Petronas towers zijn. Jos wil nog even een pakketje naar Nederland versturen zodat we in de rij op het postkantoor belanden. Na wat heen en weer gesteggel is dat ook geregeld. Eerst maar even het park in lopen. Alleen dan bedenkt Jos dat hij weer naar de wc moet. In dit gedeelte, we waren ondertussen bij een congrescentrum beland, hebben ze binnen gelukkig wc's dichterbij. Dus daarnaar toe. Jos blijft wel een tijdje weg en dat is geen goed nieuws. Ondertussen maar even de thuisarts websites bekeken. Diaree zou 3 tot 7 dagen mogen duren, maar het duurt nu al af en aan 3 weken. Gelukkig hebben we ORS bij ons, daar wordt het nu wel tijd voor. Terug naar het hotel om de ORS te drinken. Daarvoor even wat drinken bij een tentje in het conferentie centrum waar we nu zijn, want drinken moet van internet. Thee wordt wel geadviseerd, cola niet. We doen het toch maar beide. Ondertussen ook maar even regelen dat we hier de rest van de dagen blijven. Geen zin om met een vaatdoek (Jos) en twee grote tassen en handbagage onnodig te gaan sjouwen. Dat lukt enigszins. Na de ORS meneer toch maar terug onder de dekens gestopt. En ben ik (Maike dus) er op uit gegaan om mijn eigen lunch te gaan halen. Omdat de keuze zo reuze was, ben ik bij drie tentjes iets gaan halen, pasteitje, thee met een taartje en nog een keer thee. Jos had aangegeven dat hij nog wel wat bananen wilde proberen, ook al waren zijn ontbijt bananen niet heel goed gevallen... Ze hebben hier ook een supermarkt dus ik heb wat schilfruit gekocht om een fruit salade mee te kunnen maken. Vitamientjes zijn altijd goed zou je zeggen. Maar dat kan je dan weer niet handig maken als je geen tools hebt. Gelukkig zit in dit winkelcentrum ook een MR DIY (of in dit geval MRS), een kruising tussen de Praxis, Action en Blokker. Daar een mesje en schaaltjes gekocht. Ook nog wat hete thee gekocht van dI e Amerikaanse keten die met Nederlandse hulp belasting ontwijkt, want die hebben makkelijke meeneem dragers. In het hotel tref je dan een redelijke slap iemand aan. Die wel thee drinkt maar geen fruit wil...
Voor mij wordt het gewoon lekker lezen. Tot het een uur of 8 is en dan ga ik maar eens op diner uit. Ze hebben een tentje dat pokebowls heeft dus daar sla ik mijn slag. Daarna nog even naar de supermarkt geweest om chocola (?) en broodjes te halen. En nieuwe thee. We kunnen op de kamer wel thee zetten maar niet in de grote hoeveelheden als de Starbucks meegeeft. En Jos heeft wel veel vocht nodig na alles wat hij verloren heeft. In het hotel gaat Jos toch aan het fruit, brood en chocola. Wat er dan maar weer een uur in lijkt te blijven; het spoelt allemaal snel door zijn darmen heen. Maar volgens thuisarts moet je eten waar je zin hebt, dat is belangrijk.
Gelukkig heeft deze kamer ook TV en een paar redelijke kanalen. Kan Jos zich toch ook nog wat vermaken.
We hopen op een betere dag morgen.

• 22 September 2018 - 03:59

Nel:

Wat jammer dat het niet beter gaat en Jos zich zo beroerd voelt.

• 22 September 2018 - 04:29

Jolanda:

He bah wat vervelend! Hopelijk snel opgeknapt om weer te gaan genieten.
    Beterschap!

• 22 September 2018 - 07:15

Vroni:

sluit me bij de vorige sprekers aan. Beterschap en zorg goed voor jezelf