Weer even in Nederland - Reisverslag uit Ursem, Nederland van Jos Diepen - WaarBenJij.nu Weer even in Nederland - Reisverslag uit Ursem, Nederland van Jos Diepen - WaarBenJij.nu

Weer even in Nederland

Door: Jos

29 September 2006 | Nederland, Ursem

Hoi.

Ik ben al weer bijna een week in Nederland. Zaterdag 23-09 was ik weer thuis. De bedoeling is nu visums te regelen voor Niger en Algerije. Ik was er van uit gegaan dat het visum voor Libie niet door zou gaan, ik heb niet zoveel vertrouwen in die gasten. Van de week werd ik echter gebeld vanuit Libie. Het was mijn gids die me vertelde dat mijn visum klaar is. Je moet voor Libie een uitnodiging vanuit Libie hebben en een gids. Ik had een Libische gids gevonden die mijn papieren zou regelen. Een uitnodiging schijnt tegenwoordig niet meer nodig te zijn en ik kan mijn visum afhalen aan de grens. Het blijft een beetje vaag. Ik weet ook nog niet of we uberhaupt Libie wel in gaan.

Inmiddels had ik besloten om niet door Libie ta gaan omdat er moeilijkheden schijnen te zijn om van Libie naar Niger te reizen. Dus dan maar door Algerije. Dat geeft meer zekerheid en schijnt ook veiliger te zijn. De papieren voor Algerije (b)lijken nog moeilijker dan voor Libie. Ook daarvoor hebben we namelijk een gids en uitnodiging nodig. Gelukkig ben ik in contact gekomen met een buro in Duitsland die dat allemaal regelt voor ons. Het zal mij benieuwen.

Intussen ben ik bezig om de auto verder in orde te maken en allerlei aanverwante zaken te regelen.

Overigens waren er mensen die opmerkingen hadden over het feit dat er nog een kaartje van Nederland op staat. Het was me in Kazachstan niet gelukt om daar wat aan te doen. Je moet je bij een Internetcafe daar niet al te veel voorstellen, vooral niet van de verbinding. En ik wist ook nog niet hoe het werkt. Ik heb nu wel een vermoeden hoe het werkt dus wellicht gaat het de volgende keer beter. En zo niet: jammer dan en niet meer zeuren he!-)

Zo, dat was het weer even voor deze update.
Groeten, Jos

• 30 September 2006 - 11:44

Ria De Boer:

Salut Jos!
    Sous peu tu vas parler français en Afrique.. la raison pourquoi tu as pris des leçons françaises à Obdam. J'ai fait une copie de ton histoire pour laisser lire aux autres et on l'a bien apprécié!
    Bonne chance pour le voyage suivant et bien à toi, Ria de Boer

• 30 September 2006 - 20:39

Ruud Nouris:

Jos,

Succes met de voorbereidingen! En een goede start van de reis!