Nieuwe fotos vanuit Niger! - Reisverslag uit Agadez, Niger van Jos Diepen - WaarBenJij.nu Nieuwe fotos vanuit Niger! - Reisverslag uit Agadez, Niger van Jos Diepen - WaarBenJij.nu

Nieuwe fotos vanuit Niger!

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

12 November 2006 | Niger, Agadez

Hoi.

Ik heb 10 nieuwe fotos geplaatst. De meeste spreken voor zich; kijk ook naar de naam van de foto.

Toch een beetje uitleg.

Maar eerst wil ik bij deze Cees en Cara even bedanken voor het geven van meer ruimte voor foto's. Is super!

Nummer eindigend op:

897 - een palmenbos in Algerije. Heb ik nog nooit eerder gezien.

918 - samen met de groep Oostenrijkers door Algerije en bij deze mooie duinen even stoppen om buiten te spelen in het zand.

926 - mooi uitzichtje onderweg

955 - eten bij Habib thuis. Habib is de gids van onze groep, ook in Algerije is een gids verplicht. Habib heeft me eten en drinken gebracht in het ziekenhuis, want van het ziekenhuis krijg je vrijwel niets. Tussen Habib en mij zit Tim, mijn reisgenoot. Hij gaat ook mee op de trip door de woestijn van Niger. We kunnen het goed vinden. Hij komt uit Nieuw-Zeeland, is 51 jaar oud en heeft zijn bedrijf verkocht. Als ie terug is van zijn reis moet ie wel weer gaan werken.

958 - dit is de laatste foto in Algerije. Hier waren we op weg van Tamanrasset (helemaal in het zuiden) naar Assekrem voor een leuk uitje in het ruige Hoggar gebergte.

019 - hier is het gebeurd: van mijn nieuwe parabolische bladveren is er binnen 10.000 km een gebroken! Ergens in de middle of nowhere natuurlijk...

022 - de bladveer weer terug in positie gewerkt en dan op zijn plaats houden met een beitel, die je vervolgens op zijn plaats houdt met in repen gesneden autobinnenband. Dat is de African way. Maar het werkt wel; zo ben ik wel probleemloos in Agadez gearriveerd. Goed dat onze begeleidende Afrikaanse gidsen ervaring hebben.

023 - de beitel is netjes ingepakt in rubber. Overigens brak er die dat van een andere LandCruiser 60 nog een bladveer en daarvoor hadden ze reserve mee waarmee ze in het veld weer een goed pakket hebben samengesteld. Hadden we gelijk mooi even pauze en Paula had macaroni gekookt in een grote pan, op een houtvuur.

038 - een paar nieuwe ouderwetse bladveren eronder is misschien toch beter...

039 - de tweede bestaande bladveer is ook weggehaald.

Zo, volgens mij is het zo wel duidelijk.

ToyToy, Jos

  • 13 November 2006 - 15:37

    Folkert:

    Hoi Jos,
    Wat een pech met je nieuwe veerpakket. Denk je alles prima voor elkaar te hebben en dan gebeurt dit. Ik zei je thuis al dat ik twee bladveren aan de voorzijde weinig vond. De HZJ 73 heeft er immers 3 zou dat geholpen hebben of niet. Maw was twee te weinig of aou hij met 3 bladen te stug zijn geweest? Of heb je stiekum weer een Jos van D sprongetje gemaakt? Hopelijk gaat nu alle wel goed.

    Groeten Folkert

  • 20 November 2006 - 06:04

    Paul Heystee:

    Hoi Jos, jammer dat jouw dit overkomt want het is erg zeldzaam zo'n gebroken veer. Dit heeft niets te maken met het aantal bladen want het ontwerp is getest en OK, maar waarschijnlijk is het een productie fout.
    Er zit natuurlijk garantie op.
    Als je laat weten waar je zit zal ik je een nieuw hoofd blad opsturen zodat je weer verder kan.
    Groeten,Paul Heystee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 197170

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2018 - 26 September 2018

Huwelijkreis!

30 Maart 2017 - 26 April 2017

Cuba!

25 Augustus 2015 - 03 September 2015

Hey, we're going to Ibiza

11 April 2015 - 25 April 2015

Jordanië en Israël

14 September 2012 - 14 September 2012

Werken en vakantie vieren in India

17 Augustus 2006 - 15 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: