Derde werkdag - Reisverslag uit Bangalore, India van Jos Diepen - WaarBenJij.nu Derde werkdag - Reisverslag uit Bangalore, India van Jos Diepen - WaarBenJij.nu

Derde werkdag

Blijf op de hoogte en volg Jos

19 September 2012 | India, Bangalore

Dag 4 woensdag 19 september 2012
We hadden vandaag een klein voordeeltje. Het was vandaag lokale feestdag in Tamil Nadu, de provincie waar we zijn. We waren daardoor vanochtend met een kwartier bij MindTree want het was erg rustig op de weg. Op de terugweg was het nog rustiger.
We zouden om een uur of 3 stoppen vanwege die feestdag, maar het is helaas toch weer 6 uur geworden want we hebben allemaal nog veel te doen. Behalve Toon, Rogier en Johan, die vonden dat ze er om half 4 of zo wel vandoor konden en gingen in het zwembad van het hotel liggen. Morgen is er een “TollGate”, ofwel een examentje om te kijken hoever de “Minds”, zo noemen we de mensen van MindTree die voor ons werken, er voor staan, of ze het al een beetje snappen. En wij schrijven die TollGates natuurlijk.
We zijn vandaag verder gegaan met de live case van gisteren; die moet ook echt af binnenkort. We maken wel progressie maar er komt nog steeds veel uitleg bij kijken. We zijn nog steeds niet toe gekomen aan wat ik eigenlijk gisteren al af wilde hebben. Hopelijk morgenochtend. Maar dan geeft Rene nog een presentatie die voor allen van toepassing is, dus dat gaat collectief.
Ik had vandaag nog twee overleggen met videoverbinding. Eén met Emmanuel en Aditya, zij zitten in Bangalore (ook in India,350 km westelijk van ons). Emmanuel en Santosh hebben samen aan een klusje gewerkt. Dus hebben we dat op die manier besproken. En daarbij heb ik dan tevens het beeld van mijn laptop met ze gedeeld, zo dat ze gewoon kunnen mee kijken. Later nog een videocall gehad met Pierre in Nederland. Samen met Rudresh en Azmatullah, want zij zijn de baas. En met Thiyagu en Rakesh want hen ben ik hier aan het opleiden. Pierre gaat me waarnemen tijdens mijn vakantie, we hebben besproken hoe dat dan in zijn werk gaat. Tijdens mijn vakantie ben ik dus in India, en die Indiërs zijn dan in Nederland. Die vliegen ongeveer achter de rest van mijn groep aan, die na twee weken wel terug gaan naar Nederland. Pas als ik in Nederland ben ga ik weer met ze verder.
Nog wat apartige dingen voor de gein:
De kranen in mijn kamer gaan precies andersom als wat wij gewend zijn: dus rechtsom open en linksom dicht.
De Indiërs hier drinken anders dan wij. Wij nemen een flesje water en zetten die gewoon op onze mond. Zij niet, zij houden de opening van het flesje net boven hun mond en gieten het er vanaf een klein afstandje in, zonder met hun lippen het flesje te raken. Op zich wel hygiënisch. Ik vroeg me wel af waarom ze dat doen.
Bij de koud-water automaten staan stalen bekers. Wij nemen bij het drinken elke keer een nieuw plastic bekertje, of die hergebruiken we dan een paar keer. Zij gebruiken allemaal de bekers die bij de automaten onder de gietopening staan. En houden die dan dus ook een stukje boven hun mond om te drinken. Ja, dat kan ook natuurlijk. Wij doen daar niet aan mee trouwens.
Het gebouw waar we zitten is gloednieuw, een maand oud ongeveer, en nog niet helemaal klaar en ingericht. Bij de ingang staat een grote messing schaal met water waarin over de hele oppervlakte bloemen van enkele kleuren drijven, keurig op kleur in een modelletje gerangschikt. En daar staat dan de hele dag een vrouwtje bij, om dat te verzorgen, een bloemen-in-de-schaal-vrouwtje.
Het toilet is betegeld. Op een zodanige manier dat zo’n tegelzetter bij ons er niet meer in kwam. Ze zijn dan nog wel bijna recht en vlak, maar er zitten vlekken en vegen van het tegelzetten op. En het roestvaststaal uitziend materiaal, dus kranen, scharnieren, toiletrolhouders en zo, dat roest al. Overigens hebben ze gelukkig toiletpapier. En een spuit aan een slang voor het achterste van die Indiërs. Ze hebben dan weer geen wc-borstel, maar dat los je dan weer op met die spuit.
Ik had nog wat kleding laten wassen in het hotel. Dat kwam vandaag terug, keurig in een doosje, met een kartonnetje er in zoals je dat bij nieuwe kleding wel eens hebt. En met een roos er bij. Kijk, daar houden we van.
Ik snap alleen dan ook weer niet dat er aan de droge kant van het douchegordijn een soort van beddensprei hangt, het zal wel een deftig gordijntje zijn.
Ik zag trouwens vandaag ook nog naast de grote weg vlakbij MindTree een mini-sloppenwijkje; een paar hutjes gebouwd van golf/plaatmateriaal. Erg armoedig. Sneu hoor.
We hebben vandaag in het derde hotel van het restaurant gegeten. Die heet “On the Rocks” omdat ze daar lava-stenen hebben die ze dan loeiheet stoken. Die krijg je dan op je tafel (niet direct op het hout natuurlijk) en dan kan je daar zelf je vlees op grillen. Je krijgt dan ook een koksmuts op. Dat hebben we niet gedaan, behalve die koksmuts dan, die heeft Jan op gehad.
De creme brulêe was ook echt “brulee” want die werd met cognac of zo in de fik gestoken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 197577

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2018 - 26 September 2018

Huwelijkreis!

30 Maart 2017 - 26 April 2017

Cuba!

25 Augustus 2015 - 03 September 2015

Hey, we're going to Ibiza

11 April 2015 - 25 April 2015

Jordanië en Israël

14 September 2012 - 14 September 2012

Werken en vakantie vieren in India

17 Augustus 2006 - 15 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: