Maandag 8 oktober 2012 - Reisverslag uit Panaji, India van Jos Diepen - WaarBenJij.nu Maandag 8 oktober 2012 - Reisverslag uit Panaji, India van Jos Diepen - WaarBenJij.nu

Maandag 8 oktober 2012

Blijf op de hoogte en volg Jos

14 Oktober 2012 | India, Panaji

Ik ga douchen, nou ja, douchen…. wassen en afspoelen met koud water. En wat hebben we als ontbijt? Niets, Casey heeft geen brood of wat ook in huis. Dat snap ik niet, krijg je gasten, heb je geen eten als ontbijt. Mijn ontbijt is dus alleen een paar bekers gefilterd water. Sommige dingen in dit land snap… Ik wil weg hier, maar weet niet goed hoe dat moet. Er schijnt een bus te gaan, iedere 45 min of ieder uur of zo. Lekker duidelijk, ahum. Dustin vertelt dat hij vandaag vertrekt, hij gaat naar de vaste wal, naar Paniji of zo. Daar wil ik ook heen dus ga ik maar met hem mee; hij weet hoe het werkt hier. Dustin en Casey hebben nog een lang gesprek, we maken nog wat foto’s en dan gaan we. We lopen de straat oprichting de ferry. Dat is wel een aantal kilometers. Loop ik daar met mijn rolkoffer/tas. Na een paar minuten komt de bus ons tegemoet. Dustin zegt dat ie straks dus terugkomt, dus wachten we maar gewoon. We staan toevallig bij een paar stalletjes/winkeltjes dus neem ik een fles water en 4 mini-banaantjes. Dat is dan mijn ontbijt. De bus komt inderdaad, we nemen de ferry en lopen dan naar het busstation. Volgende bus, naar het centrum. Daar huren we een taxi om een hotel voor mij te zoeken. Onderweg zoek ik er gauw één uit in de Lonely Planet. En die neem ik dan ook gelijk maar. Dustin heeft een andere plaats, een goedkope. Hij neemt de taxi verder.
Ik check in, eet wat, en ga dan andere, goedkopere slaapplaats zoeken. Ik vraag naar Melissa’s guesthouse, dat is te moeilijk. Het is tenslotte ook wel bijna 10 minuten lopen…Ik kom een paar blanken tegen, een Finse, een Duitser en een Equadoriaanse. Zij slapen daar, dat is handig. Ik check de guesthouses daar maar ze bevallen me niet zo. Onderweg kom ik een ander hotel tegen, die bevalt me wel. Daar ga ik morgen dus heen. Ik ga terug naar mijn hotel, en daarna naar het strand. Ik loop een stuk, en neem wat drinken en zo.
’s Avonds wil ik in mijn hotel een vliegtuig boeken voor overmorgen, naar Kochi (Cochin). Dat lukt nogal slecht want de Internetverbinding is waardeloos. Na een paar bijna gelukt pogingen ga ik voor de zoveelste keer terug naar de receptie. Ik ben het zat en ik ben boos. Ik probeer het inmiddels al een uur of 3, 4. Dan laten ze me op de computer van het hotel. Ook die doet het niet, het netwerk van de provider is gewoon aan het etteren. Ik word opnieuw boos en narrig. Dan bellen ze iemand op, spring ik achterop een scootertje en binnen een minuut staan we voor een Internetcafe annex reisburo. De gaat een kwartier later open als de eigenaar arriveert. Ik het Internet op, ben ik bijna klaar, begint hij zich er mee te bemoeien. Nou ja, hij is meneer reisburo, als hij wat beters weet, laat maar horen. Een half uur later kom ik tot de conclusie dat er een half uur is verspild want hij weet niks beters. Ik boek dan de vlucht, in 10 minuten klaar. Dus afijn, wat al met al in een kwartiertje klaar had kunnen zijn (ok, half uur misschien) kost de hele avond, vanaf 17:00 ongeveer tot 23:30 of zo. Incredible India… Maar wel weer aardig dat ze van het hotel dit geregeld hebben. En ik ben gerustgesteld dat ik een vlucht heb. Ticket uitprinten lukt niet want de inkt van de printer is op. Ik zet het document dus maar op een USB stick.
Over die dunne matrasjes: dat heeft dit hotel ook, dat lijken ze allemaal wel te hebben. Ik heb een oplossing gevonden. Ik lig in tweepersoonkamers, met twee enkelvoudige matrassen. Die leg ik gewoon op elkaar;-) Is beter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 197251

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2018 - 26 September 2018

Huwelijkreis!

30 Maart 2017 - 26 April 2017

Cuba!

25 Augustus 2015 - 03 September 2015

Hey, we're going to Ibiza

11 April 2015 - 25 April 2015

Jordanië en Israël

14 September 2012 - 14 September 2012

Werken en vakantie vieren in India

17 Augustus 2006 - 15 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: