Kleine wondertjes, haha! - Reisverslag uit Niamey, Niger van Jos Diepen - WaarBenJij.nu Kleine wondertjes, haha! - Reisverslag uit Niamey, Niger van Jos Diepen - WaarBenJij.nu

Kleine wondertjes, haha!

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

29 November 2006 | Niger, Niamey

Hoi.

Zozo, er blijken toch ongekende mogelijkheden te zijn hier in Afrika.

Ihya heeft me heel goed geholpen vandaag.

Vanochtend eerst samen naar de BOA, Bank of Afrika, gegaan. Logisch want daar moet je natuurlijk naar toe om een afspraak te maken voor het Franse consulaat voor een visum voor Burkina Faso en Senegal, logisch toch?

Daar kregen we een papiertje me een telefoonnummer en een geheime code er op, heel spannend allemaal. Om dat nummer te bellen kan het best handig zijn om een telefoon en belkrediet te hebben. Een telefoon had Ihya, belkrediet kan je hier overal kopen, dus dat was gauw klaar. Toen bellen en de code invoeren. Toen kreeg ik een vrouw aan de lijn die erg rap Frans sprak. Heb ik maar gauw de telefoon aan Ihya gegeven. Die heeft alle gegevens van mijn paspoort doorgegeven en voila, morgenochtend om 08:00 uur hebben we een afspraak. Zal mij benieuwen.

Daarna gingen we naar het consulaat van Mali. Klinkt heel deftig allemaal maar is gewoon net zo'n Afrikaans buro als al die andere zooi hier, haha. Maar ze konden me wel helpen. Paspoort ingeleverd en ik mocht morgen om 9:00 uur terug komen. Oeps, ik heb om 8:00 uur mijn paspoort nodig op het Frans consulaat. Dus maar de afspraak veranderd in vanmiddag om 15:00 uur, kijk, dat is beter!

Toen naar Maison Toyota, de beste plaats in heel Afrika om onderdelen te kopen... Maar niet voor mijn want wat ik wou dat hadden zie niet. Het belangrijkste was een andere dieseltank want met een tank die continu leegdruppelt is niet zo handig.

Dus toen maar op zoek. Ihya wist waar we moesten zijn. Wondertje 1: ze hadden een tank voor mijn auto in het magazijn liggen. Het magazijn is dus gewoon een stapel oud ijzer, een zootje dus, maar het juiste exemplaar lag er wel tussen! Hoera! En ze konden hem nog vervangen ook, toppie.

Toen ook maar gevraagd naar een scharnier voor mijn linkervoordeur want die deur was bijna niet meer open te krijgen. Scharnier versleten, deur gaat omlaag hangen en opent en sluit niet meer goed. Scharnier gevonden, deur er uit slopen, scharnier past niet. Oeps. Tweede scharnier gevonden, past ook niet. Oeps. Toen ging meneer de chef maar even naar huis. Daar heeft ie precies dezelfde auto staan en daar heeft ie het scharnier vanaf gehaald, is zo goed als nieuw. Joepie. Scharnier en deur weer monteren en nu gaat dat weer goed. Toen de deur weer op slot kon gingen we weer naar huis om te eten en zo. Daarna naar het consulaat van Mali. Om 15:02 liepen we naar binnen. Hij vroeg het briefje dat ie me vanochtend zelf gegeven had. 30 seconden later had ik mijn paspoort met visum er in. Wondertje 2 is geschied! Dus om 15:05 liepen we met visum weer naar buiten. Super!

Toen weer naar de auto. Wat blijkt? De nieuwe tank hangt er onder, Ha, wondertje nummer 3 van vandaag. En alles werkt ook nog. Fantastisch.

Daarna nog even in de winkel van Ihya geweest om foto's te maken. Hij verkoopt van die Tuareg-sieraden.

En langs zijn vader. Daar maken en verkopen ze van die beeldjes van zwart steen. Morgen gaan we terug want ik wil wel een zien hoe ze dat doen. Ze beginnen met wit steen en maken dat in een fikkie zwart. Het ziet er erg mooi uit, het resultaat.

Daarna gingen we naar huis om weer te eten en daarna weer naar het Internetcafe.

Als het goed is gaan we morgenvroeg dus naar het Franse consulaat voor mijn andere visa, naar de winkel van Ihya, naar zijn vader om te kijken hoe ze dat doen en wordt mijn auto gewassen.

En daarna vertrek ik als het goed is naar Burkina Faso. Het zal mij benieuwen maar op dit moment ziet het er erg goed uit.

ToyToy, Jos

  • 29 November 2006 - 22:04

    Cees En Cara:

    je moet af en toe ook eens geluk hebben, toch
    .....................
    weer een hele goede reis verder groetjes

  • 29 November 2006 - 22:25

    Ruud Nouris:

    Jos,

    Nog even en je hele auto is vervangen. Is ie nog wel blauw?

  • 30 November 2006 - 07:13

    Brigitte:

    Hoe meer verhalen ik van je lees, hoe meer ik besef dat ik jaren geleden erg veel geluk heb gehad met mijn 61 en mijn reis. Ik hoop dat alles zo voorspoedig blijft lopen als vandaag.

    Goede reis naar het volgende avontuur en Groetjes

  • 30 November 2006 - 19:30

    Laura:

    Nou maar hopen dat het geluk je blijft 8ervolgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 197205

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2018 - 26 September 2018

Huwelijkreis!

30 Maart 2017 - 26 April 2017

Cuba!

25 Augustus 2015 - 03 September 2015

Hey, we're going to Ibiza

11 April 2015 - 25 April 2015

Jordanië en Israël

14 September 2012 - 14 September 2012

Werken en vakantie vieren in India

17 Augustus 2006 - 15 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: