Niamey bereikt, visas aanvragen, tank lek - Reisverslag uit Niamey, Niger van Jos Diepen - WaarBenJij.nu Niamey bereikt, visas aanvragen, tank lek - Reisverslag uit Niamey, Niger van Jos Diepen - WaarBenJij.nu

Niamey bereikt, visas aanvragen, tank lek

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

28 November 2006 | Niger, Niamey

Hoi.

Zo, eindelijk Agadez verlaten. Het wordt steeds krapper om op tijd (3 december) in Bamako in Mali te zijn.

Ik ben vandaag samen met Assanaga, dat hulpje van Christoph en Eva, de Oostenrijkers die in Agadez wonen, in Niamey gearriveerd. Assanaga moet namelijk een auto van Christoph terug rijden van Niamey naar Agadez. Had ik dus twee dagen een prive chauffeur, is me prima bevallen, haha!

Afgelopen nacht bij een vriend van Assanaga geslapen. In een klein huis maar was wel weer erg handig en leuk. Nog een actiefilm in het Frans gekeken.

Vanmiddag heb ik Ihya (spreek uit: Igia) ontmoet, familie van Assanaga. Hij woont in Niamey en helpt me hier. Hij weet het consulaat te vinden en zo en spreekt vloeiend Frans en zo. Tevens kan ik dan weer bij hun in huis slapen, krijg ik eten en zo, super toch?

Nu zo snel mogelijk visas aanvragen dus. Het wordt een beetje krapjes, ik hoop dat het snel gaat met de visas. Dus Jan, als je dit leest: misschien ben ik wel wat later dan gepland in Bamako...

Ik hoop dat het lukt om hier nog een nieuwe tank te kopen. Ze hebben hier een ' Maison Toyota'. Daar schijn je van alles voor Toyotas te kunnen kopen en het barst hier werkelijk van hetzelfde type auto als dat van mij. Mijn hoofdtank is namelijk lek. Is al 3 keer gerepareerd maar lekt nog steeds. En nog duizenden kilometers met een lekke tank rijden is ook niet zo fantastisch. Het kost natuurlijk extra brandstof en ik kan met maximaal een halve tank vol rijden zodat het wat minder lekt, en dus moet ik vaker tanken. Bovendien komen die druppeltjes door de onderdruk aan de achterkant van de auto terecht op de achterkant van de auto en blijven daar plakken. En daar blijft dan weer stof aan plakken. Dus je begrijpt: het wordt een bende... En dan kan ik dus ook niks meer zien door het achterraam. Is ook weer niet handig...

Dan nog even reactie op jullie reacties:

Cees en Cara:
er wordt nog onderzocht wat er met mijn paraboolveren aan de hand is. Heeft misschien deels te maken met montage.

En ik hoop inderdaad nog wat grote dieren te zien ja!

Laura en Lizette:

nee, ik heb geen kameel gereden, ben ik niet van plan ook. Ik denk dat ik daar geen tijd voor heb. Misschien nog in Marokko. Kleine kans. Als het daar dan niet te koud voor is. En ik hoop dat het verslag dat ik net gestuurd heb beter is. Mijn computer heeft er geen problemen mee. Hij heeft wel een virus opgelopen en gedraagt zich af en toe wat vreemd...

Marco Steur:

trailer queens? Wat is dat?

En ik vermoed dat satcom maar een keer geld heeft afgeschreven, zal ik binnenkort nog eens checken. Binnenkort nieuwe rekening want ik heb mijn krediet verhoogd. Ik durf je natuurlijk nooit meer te vragen te helpen met nieuwe veren. Ik hoop ook dat dat niet meer hoeft, er zitten nu stevige pakketten onder waar ze hier allemaal mee rondrijden. Als het zo doorgaat komt de auto anders terug als dat ie heen ging, haha...


Zo, dat was hem weer even. Geen nieuwe fotos vandaag.
ToyToy en a bientoy, eeh bientot (beetje reisdeformatie...)

Jos

  • 29 November 2006 - 11:50

    Marco S:

    trailer queens zijn auto's die men te mooi vind om te rijden en daarom per trailer van show naar show gaan.

    Groetjes,

    Marco S

  • 29 November 2006 - 16:33

    Lizette:

    Mooi zo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 197608

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2018 - 26 September 2018

Huwelijkreis!

30 Maart 2017 - 26 April 2017

Cuba!

25 Augustus 2015 - 03 September 2015

Hey, we're going to Ibiza

11 April 2015 - 25 April 2015

Jordanië en Israël

14 September 2012 - 14 September 2012

Werken en vakantie vieren in India

17 Augustus 2006 - 15 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: