Nog een visum binnen - tank weer lek... - Reisverslag uit Niamey, Niger van Jos Diepen - WaarBenJij.nu Nog een visum binnen - tank weer lek... - Reisverslag uit Niamey, Niger van Jos Diepen - WaarBenJij.nu

Nog een visum binnen - tank weer lek...

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

30 November 2006 | Niger, Niamey

Hoi.

Zo, eerst het goede nieuws.

Vanochtend was ik op tijd bij het consulaat. Ik was redelijk vlot aan de beurt, keurig op volgordennummer. Ik had ingevuld dat ik vandaag naar Burkina wilde gaan, dat vond de mevrouw achter het loket nogal bedenkelijk. Vanmiddag laat zou mijn visum klaar zijn. Maar omdat ik vandaag naar Burkina wilde zou ze proberen om 12:00 te hebben, maar niet zeker of dat zou lukken. Dus ik weg met een briefje met een nieuwe afspraak voor 12 uur.

Toen naar de bank, dringend geld nodig. Klein probleempje: ze hebben geen PIN automaat, althans, Ihya, die me hier helpt kent het niet. Dus maar naar de BIA Bank, die ken ik van Agadez en daar doen ze MasterCard. In Afrika werkt VisaCard toch echt beter want dat doen ze bijna overal, MasterCard bijna nergens. Maar om op die manier geld te halen heb ik een paspoort nodig, die natuurlijk op het consulaat lag...

Maar gelukkig heb ik nog een tweede paspoort bij me, daarmee ging het prima.

Toen kon ik tanken, helemaal volgooien voor de test. En toen ging het mis, hier dus het slechte nieuws: er liep weer diesel onderuit. Dus wij weer terug naar de garage. Moest de hele tank er weer onderuit. Blijkt er een soort dekseltje op te zitten waar de leiding voor de diesel naar de motor toe in zit. En dat dekseltje was krom en zat maar met twee schroefjes vast. Tja, dat soort geklooi krijg je hier in Afrika als je er niet bij bent... Dus moesten ze van mij op zoek naar een goed exemplaar. Dat ding recht buigen en rammen ging niet en vond ik ook niet zo'n goed plan. Maar ja, inmiddels liep het al tegen half twaalf dus wij met een taxi naar het consulaat. Daar zei de portier dat ze gesloten waren, ja halleluja, terwijl ik een afspraak heb. Dus ik mijn briefje geven en aandringen en Ihya hielp ook nog wat mee in hun taaltje. Nam de portier mijn briefje mee en kwam binnen twee minuten terug met mijn paspoort met visum. Jippie!!! Kijk, nou kan ik tenminste de grens over en zo snel mogelijk door Burkina naar Mali.

Wij weer terug naar de garage. Hadden ze een nieuw dekseltje en wilden ze net de tank er weer onder hangen. Ik wilde eerst wel eens zien of ie nu wel goed dicht was. Dat bleek het geval. Ding er weer onder, diesel er weer in en weer voltanken natuurlijk, tot zijn strot aan toe. Deze keer was het goed.

Maar toen moest er weer gegeten worden thuis en zo en was het inmiddels te laat om vandaag naar Burkina te vertrekken. Morgen dus maar. Alleen nog een pakketje hiervandaan naar Nederland sturen en dan klaar. Het pakketje zijn stukjes van mijn bladveren, voor onderzoek.

Ik weet dus echt niet wanneer ik weer in de gelegenheid ben om een Internetcafe te vinden. De volgende keer is misschien wel in Burkina, misschien in Mali.

Belangrijkste is nu op tijd (3 dec) in Bamako in Mali te zijn. Dan heb ik dus sinds Simon weg is slechts 4 dagen alleen gereisd, nou makkie toch?

Overigens durf ik het nauwelijks te melden maar de laatste tijd gaat het erg goed met mijn gezondheid. Het lijkt er op dat locaal water en locaal straat-eten enzo toch goed gaat... Maar het blijft spannend natuurlijk.

O ja, bijna vergeten: ik heb vandaag ook mijn kleren laten wassen door het personeel van Ihya. Dat doen ze met de hand hier, in een bak water. Goed zeg. Nou alleen hopen dat het morgenochtend droog is. Ze hebben het gewoon zeiknat aan de waslijn gehangen...

Zelf heb ik ook maar eens een douche genomen. Alleen jammer dat het water dan toch wel erg koud is. Volgens mij ben ik niet zo geschikt voor de marine, haha!

Dus alles ziet er gunstig uit op dit moment, duimen dat het zo blijft...

Dan nog even reactie op jullie berichten:

Om te beginnen vind ik het erg leuk dat jullie reacties plaatsen, ook al ben ik niet altijd in de gelegenheid (geweest) om er op te reageren.

Ruud, zo dacht ik er zelf ook over, hij is nog wel blauw ja. Maar er zitten geloof ik inmiddels ook 7 steenslagpitten en een barst in het raam. Dus ook die zal een keer vervangen moeten worden... En hij komt inderdaad anders terug als ie heen ging.

Vandaag is ie trouwens van binnen en buiten schoongemaakt. Ongelofelijk hoeveel zand en stof er uit kwam, het lijkt wel een auto die in de woestijn gereden heeft... Hij is nu schoner dan in de afgelopen twee jaar of zo, haha! Dus nu is ie weer eens echt blauw in plaats van Saharazand-kleur, haha! En oja, door de lekkage en het plakken van diesel en zand aan de achterklep zag die er ook niet meer uit natuurlijk. Hij is nu weer lekker fris.

Cees en Cara: ja, ik hoop dat de pech nu wel een beetje over is. Ik wil nu wel weer eens gewoon toeristje gaan spelen in plaats maar weer aldoor van alles regelen en zo.

Brigitte: tja, ik weet niet of jij nou geluk heb gehad of ik pech. Ik denk het laatste.

Laura, dat hoop ik dus ook. Ik denk en hoop dat ik mijn portie voorlopig dus wel heb gehad.


ToyToy,
Jos

  • 01 December 2006 - 07:44

    Loran:

    Hoi Jos, leuk om je verhaal weer te lezen en mooi dat het visum en de tank gelukt zijn. Veel succes verder in Burkina en groeten!

  • 03 December 2006 - 09:17

    Marco B:

    Ja, het is de derde vandaag. En.. gelukt; ben je in Mali?

  • 03 December 2006 - 16:02

    Lizette:

    Hoi,
    Ga je Ghana, Togo en Benin overslaan of ga je weer een *stukje* terug?
    Groetjes Lizette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 197576

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2018 - 26 September 2018

Huwelijkreis!

30 Maart 2017 - 26 April 2017

Cuba!

25 Augustus 2015 - 03 September 2015

Hey, we're going to Ibiza

11 April 2015 - 25 April 2015

Jordanië en Israël

14 September 2012 - 14 September 2012

Werken en vakantie vieren in India

17 Augustus 2006 - 15 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: