Maandag 1 oktober 2012 - Reisverslag uit Bangalore, India van Jos Diepen - WaarBenJij.nu Maandag 1 oktober 2012 - Reisverslag uit Bangalore, India van Jos Diepen - WaarBenJij.nu

Maandag 1 oktober 2012

Blijf op de hoogte en volg Jos

01 Oktober 2012 | India, Bangalore

Ben eerst maar weer naar Matteo geweest, mijn favoriete café/koffiehuis hier (niet dat ik er veel andere ken…). Plannen maken voor de reis. Dat valt nog niet mee; wat te doen, waarheen, hoe daar komen, en hoe weer terug en zo. Bij Matteo hebben ze ook wifi, best handig. Maar op een computer gaat het toch beter. Dus maar weer naar mijn kamer, kan ik uitgebreid de kaart, boeken, Internet en zo er bij halen. Uiteindelijk via het hotel trip met eigen taxi naar Hampi geboekt voor donderdag. Daarna terug naar het centrum, want ik wil nog een paar dingen kopen, voornamelijk een kaart van Zuid-India en een locale SIM kaart. Ik ga naar dezelfde boekenwinkel als waar ik eerder wat spul over Bangalore gekocht heb. Ze hebben inderdaad een geschikte kaart. De winkelmeneer helpt me aan de kaart, de kassajuffrouw typt in een ouderwets systeem de titel en de prijs in, en een hulpmeid doet de kaart en het bonnetje in een tasje. Gezellig, zo samen. Dat is wel kenmerkend voor veel winkels: 6 mensen die gezellig niet nodig zijn. Tevens valt me op dat er best wel veel beveiliging is; vooral bij de duurdere toeristenwinkels, banken, juweliers, et cetera. Lijkt een beetje op Manilla wat dat betreft. En op Africa wat de rommel op straat en de gorig uitziende winkels en zo. Verder valt op dat er nergens straatnaamborden hangen, en al helemaal geen ANWB borden. Dat is gek…o, nee. Maar dan ook helemaal geen aanwijsborden van plaatsen en zo. De ene chauffeur vraag de richting gewoon aan een andere, ook rijdende vort en zo. Handig hoor,ahum.
Lokale SIM kaart kopen duurt even. Ik kom in een UniverCell winkel, die ziet er tenminste netjes uit, de mensen zelf ook trouwens. Dan vertrouw ik het toch meer dan bij die vage gorige winkeltjes. Er moet een pasfoto komen, die heb ik niet bij me. Maar ik sta in een winkel waar ze mobieltjes verkopen, die hebben allemaal een camera. Dus hop, even op de foto. Dan gaan ze daar waarschijnlijk ooit een keer mee naar een printshop. Daar kwamen we net vandaan want ze hebben ook kopie van paspoort en visum nodig. Gelukkig is dat winkeltje net om de hoek, handig. In de UniverCell winkel activeren ze mijn kaart voor lokale telefonie en voor Internet.
Yeehaa, nu doet ook mijn navigatie en Internet en zo op mijn telefoon het gewoon in de stad, dat is prettig nieuws. Toch maar weer even naar Matteo, daar hebben ze ook lekkere, voor ons normale, dingen te eten. Ik heb geen trek in een hele maaltijd, gewoon wat licht spul. De Franse Panini, Mochacino (of zoiets) koffie, icetea en ananasgebak (oef, toch wat veel) smaken prima. Eens even mijn WordExplore app testen. Verhip, er zit nog een winkelcentrum vlakbij, Garuda Mall. Eens even kijken voor de gein. Kijk, in dit soort malls vind je dus gewoon van alles, inclusief BodyShop en dure kledingmerken en zo. Het had bijna gewoon Europa kunnen zijn, ware het niet dat er natuurlijk ook Indische spullen verkocht worden.

  • 01 Oktober 2012 - 23:17

    Lizette:

    He,he 'k had al een paar dagen niets van je gehoord, dan word ik toch nieuwsgierig hoor. (Waar ben je, wat doe je, is er soms geen intenet beschikbaar?) Maar zo te lezen gaat 't goed met je.
    Intussen heeft Laura officieel haar diploma behaald, (zoals je weet). Dus mogen Carola en ik aankomende donderdag naar de diploma-uitreiking ('s middags).
    Even een update over de badkamer; de cementendekvloer is gestort! Nu komt het tegelen. Laten nu net de vloertegels die wij uitgezocht hadden, bij de wandtegels, uit de handel zijn genomen @*%$#*. Dus moeten we nog wel even nieuwe vloertegels uitzoeken. Ik moet zeggen: er zijn ergere dingen.
    Nou, veel plezier where ever you are!! En tot een volgend bericht.

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 197221

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2018 - 26 September 2018

Huwelijkreis!

30 Maart 2017 - 26 April 2017

Cuba!

25 Augustus 2015 - 03 September 2015

Hey, we're going to Ibiza

11 April 2015 - 25 April 2015

Jordanië en Israël

14 September 2012 - 14 September 2012

Werken en vakantie vieren in India

17 Augustus 2006 - 15 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: