Huwelijksreis dag 1 - Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jos Diepen - WaarBenJij.nu Huwelijksreis dag 1 - Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jos Diepen - WaarBenJij.nu

Huwelijksreis dag 1 - Singapore

Blijf op de hoogte en volg Jos

31 Augustus 2018 | Singapore, Singapore

Huwelijks Reis 2018

Do 30-8 Vertrek

Met onderweg nog 6 adressen langs geweest zijn we mooi op tijd op Schiphol.

We gaan in principe vlot door de beveiliging. Tot onze verrassing is er een nieuw scan apparaat en mag ons flesje water mee. Er zijn achter ons een paar jonge dames die zenuwachtig zijn. Over 10 minuten gaat hun vlucht. Toe maar dames, ga maar voor' wij zijn wel gewoon op tijd. Ze komen uit Londen, zijn Engels. Ze hebben allemaal busjes en flesjes deo en badkamer spul mee. De beveiliger bekijkt het dood gemoedereerd, zonder enige haast. Dan moet ook die van de tweede dame nog. Er is een andere beveiliger. O, hebben jullie haast? Die bekijkt alles wat sneller dan de eerste. We hopen dat ze het nog halen.

De bak met ons fruit en jassen en de tas van Jos wordt apart gehouden. Vooral die met fruit snappen we niet. De man zegt dat het apparaat soms foute meldingen geeft. OK. En de tas, volgens Maike omdat haar duik ademautomaat er in zit. Maar dat is het niet volgens de man. Hij kijkt kennelijk met een andere scanner en dan mogen we door.

Door de automatisch paspoort scan. Jos prima, Maike moet op assistentie wachten. Die niet komt. Dan laat de automaat haar toch los. Kunnen we even wat eten bij een deli van Jamie Oliver.

Rustig naar de gate en rustig boarden.

Bij vertrek blijkt de 3e stoel in onze rij leeg te blijven, heel prettig. Er zijn ongeveer 50 stoelen vrij in het vliegtuig, dus we zijn niet de enige.
Omdat we op huwelijksreis zijn krijgen we champagne uit echte glazen en zakjes nootjes van ze. Heel erg feestelijk.

De purser komt iets vragen. Er is iemand die betaald heeft voor stoel 15A en die wil graag aan het raam zitten. Ja, wij hebben daar ook voor betaald en Maike wil daar ook zitten. Gaan we niet doen.

Lekker geslapen natuurlijk, altijd lekker in een vliegtuig. Ahum. Maar ja, we moeten het er mee doen he. De vlucht is verder wel lekker rustig verlopen, met slechts hier en daar wat hobbels in het lucht-wegdek.

Ontbijtje.

We liggen een kwartiertje voor op schema. Toch niet, want het is druk dus we moeten in een holding pattern, een wacht patroon blijven vliegen, een kwartiertje.

We zijn gevlogen over: Berlijn, Polen, Wit-Rusland (Minsk), Wolgograd, Kaspische zee (Aktau), Turkmenistan (Asjchabad), Afganistan (tussen Kabul en Kandahar), Pakistan, India (Faisalabad, Lahore,New Delhi, Brahmpur), Golf van Bengalen, Andamanse zee, Thailand (Phuket, George Town, Maleisie (Kuala Lumpur, wat overigens Modderstroom betekent) en dan Singapore. Kan zijn dat ik sommige plaatsen niet in
het juiste land heb benoemd. Er staan geen grenzen op het scherm aan gegeven.

We landen rond 16:00 lokale tijd. 12 uur of zo gevlogen. Uitstappen gaat prima. In de rij staan ook,vooral voor Jos. Maike staat in rij 13, Jos in 14. Maike 7 mensen voor haar, Jos 6. Maar wel Indiërs. Het duurt heel lang met een mannetje. Tot hij uiteindelijk door en officieel vrouwtje mee genomen wordt naar een andere balie en dan verdwijnt. Het volgende Indiase mannetje. Na een tijdje wuift hij de andere twee er bij. Intussen is Maike er al doorheen. Met zijn drieën worden ook zij door dat vrouwtje opgehaald en afgevoerd. Pas dan zit er weer een beetje gang in met Europeanen, Duitsers.

Tegen de tijd dat Jos door de douane is, heeft Maike de tassen al van de band gehaald. Dat is wel weer snel dan.

Eerst maar even lokaal geld pinnen. Dan zoeken hoe we naar ons hotel komen, Fragrance Pearl hotel, Geylong nogwat straat. Goed voorbereid als we zijn - ahum, huwelijk regelen ging voor - hebben we geen idee hoe dat te doen. Een vrouwtje in een geel hesje vertelt ons dat we het beste met de skytrain, op een verhoogd spoor, kunnen naar Terminal 2 of 3. Van daaruit gaat de metro naar de stad. Doe maar 2. Terminal 2 vinden we niet, 3 wel. Dus nemen we die. Eenmaal daar loopt het spoor een beetje dood. We vinden niet hoe we verder moeten. Dus maar terug en naar de I, Informatiebalie. Die hebben het eerst ook over de trein maar dan over een busje dat pal voor ons buiten staat en die ons rechtstreeks naar ons hotel kan brengen. Voor 9 Singapore dollar, 6 euro per persoon. Prima.

Wel merkwaardig: de beugel van de gordel past niet in zijn houder. Dat verwacht je hier dan weer niet. De rit duurt een uurtje. Na het eerste kwartier of zo zijn we terug waar we waren, alleen aan de andere kant van de weg.

Het Fragrance Pearl hotel (Geylong Street) is OK. De kamer is klein en karig, verder wel netjes. Na het inchecken rond 18:00 lopen we naar een winkelcentrum. We lopen door een grote straat met heel veel winkeltjes en eettentjes. Een vieze bus stopt en trekt dan weer op. Hij braakt zoveel roet uit dat hij een zwarte streep op het asfalt achter laat. Dat verwacht je hier dan ook weer niet.

We lopen naar het National Stadium Singapore sports hub. Een enorm sport complex met enorm grote arena. Het blijkt wel een eind te lopen te zijn. Daarachter is de mall waar we gaan kijken. Behalve nog meer sport mogelijkheden niet echt bijzonder. We maken nog wat foto's in donker van de Flyer Weel en dat grote gebouw bestaande uit drie flatgebouwen met een plateau er bovenop met een zwembad. Ik weet de naam even niet. Dan eten in een food court. Dat is best Aziatisch. Het is simpel en het smaakt wel goed.

Daarna lopen we terug naar het hotel. Rond 22:00 lokale tijd vinden we het wel genoeg voor vandaag.

• 31 Augustus 2018 - 16:40

Nel:

Toch nog iets gelukt, dankzij de oud collega’s. Veel plezier en ik zie uit naar de rest van de verhalen!

• 31 Augustus 2018 - 18:49

Vroni:

Fijn dat de champagne gelukt is. Geniet van jullie eerste verblijf; ik ben net als Nel benieuwd naar de vervolgverhalen.

• 31 Augustus 2018 - 20:48

Jolanda:

Leuk om jullie huwlijksreis op deze manier te kunnen volgen!
    Heel veel plezier.