Reis 2018 Dag 3 - Zo 2 sep - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jos Diepen - WaarBenJij.nu Reis 2018 Dag 3 - Zo 2 sep - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jos Diepen - WaarBenJij.nu

Reis 2018 Dag 3 - Zo 2 sep

Blijf op de hoogte en volg Jos

02 September 2018 | Singapore, Singapore

Reis 2018 Dag 3 - Zo 2 sep

We nemen weer de metro. In de metro is het verboden voor om te eten, drinken, en voor... doerians. Grappig. Dat is namelijk een vrucht die stinkt. In heel zuid oost Azië mag deze niet mee in het OV en de meeste taxi's

Onderweg naar het station zien we nog wat straat handel. Sigaretten uit een tas. Tafeltjes van een houten plaatje op twee piepschuim bakken. Pillen, sigaretten, snuisterijen.

We gaan opnieuw naar de Gardens by the Bay. Gisteren was er een wachtrij van1,5 uur voor de skywalk. Het kan te gek ook he.
Dus die willen we vandaag doen. Vandaag is er geen rij. En ook geen mensen op de skywalk. En ook geen toegang. Gesloten vanwege dreigend onweer, het heeft de hele ochtend al geonweerd. Dat is jammer.

We gaan even wat eten en drinken en dan naar de Flower Dome en de Cloud Forest Dome. De Cloud Dome heeft een soort holle stalen berg met de hoogste binnen-waterval. Het is een stuk kelder hier! Er zijn veel soorten planten, bloemen en bomen die (alleen) in het cloud forest, dus hoog in de bergen groeien. Er zijn veel mooie planten en bloemen bij.

Dan blijkt buiten toch de Skywalk open te zijn. Een loopbrug op 22 meter hoogte tussen de supertrees in. Wachttijd een half uur, zegt ze bij de kassa. Dat klinkt beter dan de 1,5 uur van gisteren. We kopen kaartjes en de rij blijkt slechts een kwartier te zijn. Leuk uitzicht van die hoogte. We kijken rustig rond en maken foto's. We zien hier ook heel veel schepen liggen. En verder wat we eerder al zagen: het Flyer Weel, Marina Sands Bay hotel, kantoor wolkenkrabbers, veel groen, et cetera.

Daarna gaan we de Flower Dome in. Deze herbergt planten en bomen vanuit diverse regio's en continenten. In veel variaties en kleuren. We maken dus weer heel veel foto's. Er is een speciale afdeling met zonnebloemen die voorkomen in The Wizard of Oz. Er staan natuurlijk ook de bijbouwende figuren in. Zoals TinMan en de vogelverschrikker. Er zijn ook rood achtige en ook hele grote zonnebloemen bij.

Dan naar night safari, Met metro en bus. Met een tram in donker door de Singapore zoo, natuurlijk. We zien verschillende wilde dieren: tapirs,olifanten, buffels, varkens, otters, diverse soorten herten, Maleisische tijger, rode honden et cetera.Sommigen lopen los door het park, gescheiden door wildroosters.

Singapore betekent leeuwenstad, in Maleisisch, afgeleid van Singa (leeuw) en pura (stad) in Sanskriet. Terwijl er oorspronkelijk geen leeuwen hier waren.

Singapore bestaat 11 augustus overigen 53 jaar. We zien veel vlaggen hangen en posters met 'Happy birthday Singapore'.

Daarna zijn we soort van per ongeluk precies op tijd voor de laatste bus richting hotel. Dan twee haltes met de metro en nog 750 meter lopen. De spullen inpakken want morgen om 8:30 willen we vertrekken naar het vliegveld. Pas rond 1:00 uur zijn we aan slapen toe. Nog een beetje last van jetlag verschijnselen.

Overigens is het metro systeem hier prima en keurig. Strak geplaveid, alles netjes en van die glazen wanden met deuren waar de deuren van de metro precies op aansluiten. En sommige metro's hebben beeldschermen die laten zien waar je heen gaat en als je bij het station in de buurt komt een filmpje van een plattegrond van dat stations. Waar dan de trappen, roltrappen, lift zijn. En daarna van de bovenverdieping, waar de uitgangen zijn en zo. En lichtjes die aangeven aan welke kant je uit moet stappen. Wat ook weer op LED scrollen bars staat die aan het plafond hangen. Waarop ook de naam en nummer van het volgende station voorbij rolt.

En ook handig: de north south lijn heet NS, de East West lijn heet EW, de cirkel /city lijn heet CC en zo voorts. Erg handig hier, goed geregeld.

• 02 September 2018 - 18:11

Nel:

Goede reis morgen (vandaag voor jullieJ ik hoop dat Made of Robbie er staat.

• 02 September 2018 - 20:49

Vroni:

Goede vlucht naar Bali. Ik begin al een beetje jaloers te worden :)

• 03 September 2018 - 14:07

Lizette:

Leuk dat jullie zoveel leuke dingen kunnen vinden en genieten van de omgeving met verrassingen. Hoop dat jullie ook zo kunnen genieten in Bali!!