We zijn bij Toyota hotel Alfred en Nicole! - Reisverslag uit Monastir, Tunesië van Jos Diepen - WaarBenJij.nu We zijn bij Toyota hotel Alfred en Nicole! - Reisverslag uit Monastir, Tunesië van Jos Diepen - WaarBenJij.nu

We zijn bij Toyota hotel Alfred en Nicole!

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

20 Oktober 2006 | Tunesië, Monastir

Hoi.

We zijn gisteravond na 5 uur vertraging in Tunis gearriveerd met de boot. Tja Karin, met de auto de Middellandse zee oversteken valt toch niet mee... Na wat gedoe bij de douane zijn we ineens doorgereden naar Monastir. Hier woont namelijk de familie Schonbeck, Nederlanders die ook een LandCruiser hebben en met wie we hadden afgesproken. We zijn er op de GPS heengereden en waren er om half één 's nachts. We hadden al geprobeerd te SMSen en te bellen maar zonder succes. Dus stonden we daar voor de deur, alles donker en dicht. We konden gelukkig wel de honden aanzetten, dat was niet zo moeilijk. Na een tijdje werd de deur open gedaan door Nicole. Toen bleek dat ze al in bed lag en de honden tekeer hoorden gaan. Daarom was ze er uit gekomen. Vervolgens bleek ook dat Alfred nog niet terug was uit Cairo en dat nog wel zou komen. Hij kwam later ook en we hebben tot een uur of drie 's nachts gezellig zitten praten. We mochten slapen op een paar matrassen in de woonkamer. Erg goed. Ze wonen hier ook fantastisch, 3000m2 eigen omheind terrein met zwembad (straks eens even in plonsen) en een kast van een huis. Overigens erg prettig dat ze ook een goede Internetverbinding hebben.

Vanochtend lekker uitgeslapen en gezellig met zijn allen eten. Daarna nog een beetje knutselen aan de verlichting van de auto en de CB bakkies installeren. Die had ik weggehaald omdat dat verboden schijnt te zijn in Tunesie. Maar als we straks met de groep gaan rijden (zie verderop) is een bakkie weer erg leuk en praktisch. Verder vandaag even Internetten en gemaild met onze Libische gids. Vandaag gaan we met de familie Schonbeck mee want zij gaan een trip doen met een groep mensen en zij gaan ook naar het zuiden. We gaan dan met ze mee hetzelfde hotel in. Dat kan mooi omdat de kamers gereerveerd zijn en er een paar mensen niet mee gaan. We gaan morgen naar de de grens toe. Dat kan nog net want ons visum verloopt bijna en die moeten we dan daar verlengen. We willen dan naar Tripoli om wat aan de vooras te laten doen want die lekt olie.

Zo, dat was het weer even.

Groeten, Jos en Simon.

• 20 Oktober 2006 - 12:55

Ria:

Bonjour Jos et Simon,
    Quelle aventure!
    Quelle langue parle-t-on en Tunésie? Rencontrer des Néerlandais cela me semble très pratique de temps en temps.
    Bonne chance,
    Ria

• 21 Oktober 2006 - 16:05

Caroline:

Hoi Jos en Simon,

Welk visum verloopt er dan voor jullie? Jullie hadden de visums nu toch rond? Ondanks dat jullie later zijn vertrokken zijn jullie nog steeds van plan om een stukje door Libië te reizen?

Groeten Caroline
    Prettige voortzetting van de reis.

• 21 Oktober 2006 - 19:22

Sjors&Tiny:

Hoi Jos en Simon,

Wij wensen jullie een mooie reis toe en we blijven jullie volgen op internet!
    Groetjes uit Fryslân.