Terug in Tunesie, alleen verder naar Algerije - Reisverslag uit Monastir, Tunesië van Jos Diepen - WaarBenJij.nu Terug in Tunesie, alleen verder naar Algerije - Reisverslag uit Monastir, Tunesië van Jos Diepen - WaarBenJij.nu

Terug in Tunesie, alleen verder naar Algerije

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

29 Oktober 2006 | Tunesië, Monastir

Hallo allemaal.

Leuk dat jullie ook reacties op de site zetten!


Ik ben weer bij Toyota Hotel Alfred en Nicole. Gisteren heb ik Simon naar het vliegveld in Tripoli gebracht. Zijn vriendin Lieke heeft de relatie per sateliettelefoon uit gemaakt. Dat zat Simon dusdanig dwars dat hij het niet zag zitten om zo verder te reizen. We hopen dat hij later weer verder mee reist, maar voorlopig ga ik dus alleen verder.

Het is dus niet gelukt om naar Niger te komen en nu ga ik via Algerije. Tenminste... als mijn visum verlengd kan worden. Want volgens de planning is die een paar dagen te vroeg afgelopen.

Vanochtend eerst maar eens in het zwembad gedoken. Verder ben ik vandaag bezig geweest met planning maken voor Algerije want dat moet daar officieel aangemeld worden, inclusief route en datums. Dat is dus precies hetzelfde geklier als in Libie. Maar ja, het moet maar. Verder ben ik druk bezig geweest met het inpakken van mijn GPS, CB bakkie, verrekijker, sateliettelefoon en zo in te pakken in allerlei etensverpakkingen zoals koekjes en zo. Dat mag namelijk niet mee de grens over. Maar ik neem het natuurlijk wel mee.

Eerst komen er vanavond nog mensen van de LandCruiserclub, zij zijn op weg naar Libie.


Morgen weer onderdelen zoeken en dan een garage zoeken. Gelukkig gaat Alfred me daarbij helpen. Hij kent de weg. Deze keer ga ik ook de keerring laten vervangen waarvan ik al het vermoeden had dat dat moest gebeuren. Dat betekent een behoorlijke operatie want dan moet de vooras bijna helemaal uit elkaar.


Het is de bedoeling dat ik woensdag de grens over ga. Dan rij ik met de gids naar Gardaia. Daar ontmoet ik dan Tim. Tim, de gids en ik gaan dan samen met twee autos door Algerije rijden. En aldus zet ik plan C in werking. Toch blij dat ik in Nederland als backup plan een visum voor Algerije geregeld heb.

Zo, jullie zijn weer even op de hoogte.
Groetjes en tot later weer.
Jos

  • 31 Oktober 2006 - 11:55

    Marco S:

    Man man, wat een bobbels toch onderweg! Wel top dat we zo goed op de hoogte kunnen blijven. Nou suc6 met het vervolg in Algarije. Groeten

    Marco S

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 197584

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2018 - 26 September 2018

Huwelijkreis!

30 Maart 2017 - 26 April 2017

Cuba!

25 Augustus 2015 - 03 September 2015

Hey, we're going to Ibiza

11 April 2015 - 25 April 2015

Jordanië en Israël

14 September 2012 - 14 September 2012

Werken en vakantie vieren in India

17 Augustus 2006 - 15 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: