Nieuwe fotos geplaatst op 25-11-2006 - Reisverslag uit Agadez, Niger van Jos Diepen - WaarBenJij.nu Nieuwe fotos geplaatst op 25-11-2006 - Reisverslag uit Agadez, Niger van Jos Diepen - WaarBenJij.nu

Nieuwe fotos geplaatst op 25-11-2006

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

25 November 2006 | Niger, Agadez

Hoi.

Het is weer gelukt om nog wat fotos te plaatsen.

P1020044: stad Agadez in Niger vanaf de toren van de moskee. Alles is bruin, vanwege de muren van leem of iets dergelijks. Het vuil ligt gewoon op straat, asfalt kennen ze hier niet. wel zijn er een paar hoofdstraten bestraat met klinkers, wat een luxe. Het is overigens een echte toeristenstad: je kunt nergens lopen zonder dat er kinderen vragen om een cadeau of volwassenen die je van alles willen verkopen.

P1020049 is zo'n simpel dorp zoals je ook wel op TV ziet. Hutjes gebouwd van stokken en geweven matten. Als het mee zit nog een kleed op de grond en klaar.

P1020140 is een klaslokaal in Timia, een klein afgelegen dorp waar je met een personenauto echt niet kan komen. Je moet namelijk door een wadi, een drooggevallen rivier met erg zacht en soms diep zand. Ook hier is alles erg simpel. Het was erg leuk om even voor dat klasje te staan en wat testvragen te stellen in het Frans. Dat leren ze al vanaf jonge leeftijd. Een van de meisjes liet me haar huiswerk zien, Franse werkwoordsvervoegingen en zo, erg herkenbaar en erg leuk. Tevens zwommen de kinderen hier in water dat bijna net zo bruin was als wijzelf. Of we ook kwamen zwemmen, leek ons niet zo'n goed idee...


Op P1020157 zijn we bij een plantage langs de wadi, onder een palmbomenbos. Daar waren ze mais aan het verwerken. Ik had toen net zo'n Tuareg-doek gekocht als bescherming tegen de zon. En met dat ding om heb ik ook even mais staan stampen, dat was erg leuk. Jammer dat de foto wat donker is, ik hoop dat je me toch kan herkennen.

P1020201 is een waterput op zijn simpelst. De foto staat helaas op zijn kant. Een waterzak wordt hier uit de put omhoog getrokken door een kameel. Als de zak boven is trekt iemand aan een tweede touw waardoor het water uit zak in de goot komt. Vandaar uit gaat het naar een irrigatiesysteem met handgegraven dijkjes die met prut worden gesloten of geopend om het water naar de juiste plek te geleiden.

P1020283 is gewoon een mooi uitzicht in de woestijn. De woestijn is namelijk behoorlijk afwisselend en kan er hier en daar erg mooi uitzien.

P1020290 is een oase die we tegenkwamen. Met een heleboel geiten en wat mensen die woonden onder een afdakje van stokken en bladeren. Erg leuk en apart om te zien.

P1020304 is mijn gebarsten koelslang; compleet naar de filistijnen. Compleet gescheurd in de lengte, een scheur aan de achterkant en nog een overdwars. Geen beginnen meer aan om daar middels improvisatie nog wat van te maken. Was ik even blij dat ik met mijn sateliettelefoon om hulp kon bellen! Alleen zaten we toen wel al vrij diep in de woestijn, dus hebben we wel 52 uur moeten wachten op hulp. Was geen probleem want we hadden genoeg water en eten en zo en we hadden nu mooi de tijd om heerlijke pannenkoeken te bakken, mijn band te repareren en zo. Er zat overigens een schroef van 5cm lang en 5mm dik in mijn band, vandaar dat ie een beetje leeg liep... Maar met speciale spullen die ik mee had kon ik het gat weer dichten. Zo heb ik me best vermaakt en een beetje luieren was ook wel lekker. Temperatuurtje was overigens prima en dank zij mijn daktent hadden we ook lekker schaduw er bij. En we zijn intussen nog naar een krater geweest met een andere auto. Niks aan het handje dus eigenlijk gedurdende die 52 uur. Alleen jammer dat ik daarna wel terug moest want alles bij elkaar vond ik het risico op meer problemen nog dieper in de woestijn te groot.

ToyToy,
Jos

  • 25 November 2006 - 13:48

    Cara En Cees:

    hoi jos, we beginnen steeds argwanender te kijken naar onze blauwe paraboolveren! wij zijn benieuwd of je straks grote dieren te zien krijgt.. veel plezier!

  • 26 November 2006 - 17:19

    Laura&Lizette:

    Heeii jos! wat leuk, die foto's! heb je zelf al op een kameel gereden? zo nee, ga je dat nog doen?
    veel plezier voor de rest!!

    byebye L&L

  • 26 November 2006 - 22:11

    Lizette:

    Jos, even een mededeling van een computerfout.
    Bij de laatste zending van je dagboek zijn er grote delen niet leesbaar.
    I.p.v. normale letters staan er heel veel vierkantjes, de hootdletter O met accent circonflex (Ik heb momenteel een toetsenbord met onvindbare leestekens)
    de hoofdletter L en dat was het wel zo'n beetje...
    Vervolgens hebben wij nog een virusscan gedaan, maar dat hielp niets...
    Ik hoop dat je er iets mee kan, succes ermee en groetjes Lizette.

  • 27 November 2006 - 12:04

    Marco S:

    Nou, zo te zien vermaak jij je wel met het een en ander! Zal er nog eens nieuwe veren met je opzetten:-) Had je dan niet gelezen dat die veren alleen bedoeld waren voor trailer queens? Ik heb trouwens geen nieuwe invoices meer gehad van satcom, dus dat gaat goed. Sterkte met de gezondheid van mens en materiaal en de groeten.

    Marco S

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 197393

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2018 - 26 September 2018

Huwelijkreis!

30 Maart 2017 - 26 April 2017

Cuba!

25 Augustus 2015 - 03 September 2015

Hey, we're going to Ibiza

11 April 2015 - 25 April 2015

Jordanië en Israël

14 September 2012 - 14 September 2012

Werken en vakantie vieren in India

17 Augustus 2006 - 15 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: